تبلیغات آنلاین
تبلیغات آنلاین بهترین روش تبلیغاتی هوشمند است. چراکه اندازهگیری تغییرات و رفتار کاربران قابل اندازهگیری است. از این طریق شما میتوانید اطلاعات بیشتری از مخاطب خود بگیرید و به راحتی آنها را تحلیل کنید. بنابراین نتایج بهتری از برگزاری کمپینهای مختلف تبلیغاتی برای خود به دست میآورید.
از میان تبلیغات انلاین میتوان به تبلیغ در شبکههای اجتماعی، ایمیل، سئو و بازاریابی محتوا، تبلیغات کلیکی، تبلیغات ویدیویی، تبلیغات پاپ آپ و تبلیغات پیامکی اشاره کرد. همه روزه تبلیغات گستردهای از طریق سایتها و موتورهای جستجو انجام میشود.

با توجه به گسترش استفاده از اینترنت اگر مشاغل در این فضا فعالیت نداشته باشند کم کم از صحنه رقابت حذف خواهند شد. پس اگر صاحب کسب و کار هستید به تبلیغات آنلاین نیاز مبرم دارید.
در بین شبکههای اجتماعی، اینستاگرام در ایران از محبوبیت زیادی برخوردار است. آن هم به خاطر امکانات بسیاری است که این رسانه در اختیار مخاطبان خود گذاشته است. بسیاری از مشاغلی که تازه کار خود را شروع کرده اند یا صاحبان کسب و کارهایی که از گذشته فعالیت داشته اند اکثرا از اینستاگرام برای بهبود فضای کسب و کار خود و معرفی محصول و خدماتشان استفاده میکنند.
تلگرام و واتساپ نیز در پلههای بعدی قرار دارند. در فضای مجازی شما علاوه بر اینکه میتوانید یک اکانت مخصوص به خود بسازید و محصولات و خدمات خود را معرفی کنید میتوانید با ساخت موشن گراف یا یک عکس و بنر تبلیغاتی، کسب و کار خودتان را بین صفحات پربازدید معرفی کنید. این روش تبلیغاتی نیاز به هزینه دارد. اما اگر این هزینه در جای درست صورت گیرد و شما دقیقا پیام خود را به بهترین شکل به مخاطب هدف برسانید، علاوه بر بازگشت وجه پرداختی، سرمایه به سمت کسب و کار شما سرازیر میشود که این سرمایه همان مشتریان و مخاطبان هدف جدی شما هستند. با تداوم این کار و بهبود فضای تبلیغاتی خود و با تحلیل تبلیغاتی که انجام داده اید، به اهدافتان دست خواهید یافت.
یکی دیگر از رسانههایی که از بازدید و محبوبیت بالایی برخوردار است، سایت میباشد. امروزه برای هر مشکلی کوچک و بزرگی همه به گوگل مراجعه میکنند! شما میتوانید با داشتن یک سایت خوب و همچنین یک سئوی قوی برای شناسایی بهتر سایت به گوگل، محصولات و خدمات خود را در معرض دید هزاران نفر در طول روز قرار دهید!

چگونه بهترین روش تبلیغاتی و رسانه را برای تبلیغ انتخاب کنیم؟
هر روش تبلیغاتی در زمان خودش بهترین تأثیرگذاری را دارد. نمیتوان گفت که کدام روش از همه مؤثرتر است. بسته به سرمایهگذاری و بودجه ای که برای اجری تبلیغات در نظر میگیرید میتوانید از گزینههای مختلفی استفاده کنید.
برای پیدا کردن بهترین رسانه برای تبلیغات لازم است اول مخاطب هدف خود را به خوبی شناسایی کنیم. نیازها و عواطفش را بسنجمی. باورها و نگرشهایش را شناسایی کنیم. باید بدانیم که رسانه محبوب مخاطب چیست؟ تلویزیون، رادیو، مجلهها، وب سایتها، اینستاگرام، واتس اپ، تلگرام و … . ما باید از طریق همان رسانه نیازها و احساسات مخاطب را درگیر کنیم.
به عنوان مثال اگر شما دارای یک فروشگاه لباس و لوازم بچگانه هستید و میخواهید محصولات خود را به مخاطبان خودتون معرفی کنید، بهترین راه استفاده از رسانههای آنلاین است و از بین این رسانهها اینستاگرام و وب سایت بهترین گزینه هستند. داشتن یک وب سایت در کنار اکانت اینستاگرام، به کسب و کار شما اعتبار دو چندان میدهد و خرید را برای مخاطب آسانتر و مطمئنتر میکند. شما میتوانید با استفاده از سئوی حرفهای، محصولات خود را در گوگل به بهترین شکل معرفی کنید.
مشاوره رایگان برای ایجاد و طراحی وب سایت
نکته مهم و حیاتی!
از هر رسانهای که استفاده میکنیم و در هر شرایطی چه از نظر اقتصادی و سیاسی و چه فرهنگی و اجتماعی قرار داریم،شاه کلید موفقیت در این رسانهها، تولید محتوای خوب و اثرگذار است. چه از سایت برای کسب و کار خود استفاده میکنیم چه از شبکههای اجتماعی، همه اینها مستلزم این است که در زمینه تولید محتوا ( عکس، ویدیو و …) خوب عمل کنیم و محتوای مخاطب پسند تولید کنیم.
سخن پایانی
نمیتوان حضور تبلیغات در کسب و کار را در روند موفقیت نادیده گرفت. اگر میخواهید خدماتی که ارائه میدهید یا محصولی که میفروشید، شما را به اهدافتان برساند، باید برنامه دقیقی برای اجرای تبلیغات خود داشته باشید. باید بازار هدف و مخاطبان هدف خود را به خوبی بشناسید، رسانه محبوب آنها را شناسایی کنید تا بتوانید کسب و کار خود را رونق دهید.